Historicky první dobyti ŠTÁTULY mexickými velocipédisty (1 část)

15. 7. 2009

Připravil jsem pro Vás nádhernou trasu,kterou jsem osobně projel s Petrem R.Není to žádná honička,v pohodě se to dá zvládnout i na obyčejném kole,i netrénovaní....

Začátek trasy je v Bloudníku.Po silnici do Doloplaz,což je první stoupání na rozdýchání,pak po rovince do Dobromilic,kde najdete za kostelem kapli či hrobku dobromilických pánů.Pokud to vyjde,můžem nahlédnout i dovnitř a k tomu si vyslechnout výklad o historii zámku a rodů v Dobromilicích.Odtud trasa pokračuje panelkou naproti kostela,okolo hřbitova do Hradčan.Tam na rozcestí doprava,a po panelce až k silnici.Na ní se odboči vpravo směr k Vřesovicím.Jsou tu první kopečky,střídající se s rovinou,které se podle svých momentálních dispozic buď vyjedou,nebo My,co se radí kocháme vyjdem pěšky...Když se dostaneme až na úroveń vysílače,tak kousek vpravo od cesty je k viděni mohyla,kterou prameny udávají jako geometrický střed Moravy.Ale my se vydáme po polní cestě vlevo vzhůru ,která nás přivede k vysílači Předina,kde bude náš první občerstvovací bod.Je tu posezení,cedule se zajímavostmi v okolí,a nádherný výhled od východu přes jih až na západ.

Po odpočinku už pofrčíme z kopce,k hlavní cestě a doprava  kDobrochovu.Přibrzdíme Až na krásné návsi,u kaple,kde je možnost si na ceduli přečíst spoustu zajímavostí o Dobrochově a okolí.Odtud pojedeme nahoru,až ke stopce ,ke staré brnenské silnici,kde vlevo přes cestu je soukromé muzeum pana Grmely,kde má svou sbírku historických aut Praga Piccolo,které půjčuje i k natáčení a můžete je spatřit v mnoha historických filmech.Vstupné je 50kč,a platí si ho každý sám.Po prohlídce se vydáme směrem k Prostějovu,opět do krátkho ale prudšího kopce.A pak už vidíme Kelčice,Na křižovatce odbočíme vpravo a celou obcí projedeme směrem k Vřesovicím.Upozorňuji,že v obci je povolena rychlost jen 50 km/h,Tak občas bude nutno trochu přibrzdit.A pak opět do kopce,k Vřesovicím,na horizontu je u silnice kříž a polní cesta vpravo,která vede k našemu hlavnímu cíli vyjížďky,k Štátuli.Bohužel  nevím proč,ale stavitelé postavili rozhlednu na kopci... Takže budeme muset vyšlápnout jěště i tento ,jeden z posledních a táhlých.Polní cesta nás přivede až na louku,zezadu rozhledny,kde je náš další občerstvovací bod,a místo pro odpočinek.Zasloužený...Místní altán zde slouží jako poutní místo pro věřící.Odtud asi třicet metrů okolo hájku,bez kol,k rozhledně,kde kromě nádherného výhledu od západu,na sever a Prostějov,kopeček apod.,pro vás mám připravené i překvapení v podobě duševní podpory na daší cestu....

pokračování v druhé části.....